Egy küzdelmes decemberi hónap után vére befejeződött a kitöltések befogadása és a Magyar Blogoszféra Felmérés 2014 saját kútfőből jött ötletének (itt lehet olvasni a kezdetekről) megvalósításában átadta helyét a várakozás az aktív munkának. Hogy mennyi idő is elkészíteni egy ilyen összetett elemzést az általában attól is függ, hogy hány kérdést tettünk fel és hogy milyen válaszlehetőségeket adtunk meg. Amit el lehet mondani: szabad szöveges válaszokat soha többé, sehol, senkinek, mert attól függetlenül, hogy csak 250 kitöltés történt kb. egy napig szanáltam az egyéni válaszokat, melyek előbb utóbb torzítanak az eredményen. Ilyen klasszikus kérdés volt pl. a hogyan népszerűsíted a blogod és az egyéb mezőben mindent felsorolt a válaszhatóak közül, plusz egyet írt még hozzá, így ezeket mind egyenként kellet visszaosztani – szóval kész horror. Összességében volt mit dolgozni vele, hisz ez volt az első felmérésem, amit a tervezéstől az elemzésig magam vittem végig. A kitöltésszám már nem boldogít túlzottan, hisz én valamiért ilyen 1000-et prognosztizáltam, aztán december közepén, már az 500-nak is nagyon örültem volna, míg december végén beláttam, hogy hálát kell adni a 250 válaszért is – dacára, hogy a különböző facebook csoportokban közel 60x (heti 1x) dobtam be a felmérés hírét.
Mit tanultam a felmérés lebonyolításából (mert hát minden tapasztalat)?
- Érdemes a kérdéssorokat kompetens személyeknél megköröztetni véleményezésre – nem mindegy hogyan tesszük fel a őket.
- Idén biztosan megkeresek pár szakmába vágó weboldalt és blogot, hogy egy poszt erejéig foglalkozzon a témával, sőt még valami widgetet is összeütök, amit ki lehet tenni a blogok oldalsávjába.
- Az elemzések feldolgozására több időt hagyni, mert így 5 napos késéssel készült el a dokumentum.
- Az szabad szöveges “egyéb” mezőt száműzni a rendszerből.
- Bekérni opcionálisan a kitöltők e-mail címét, hogy ha kész az Elemzés, akkor küldhessek róla nekik hírlevél – sokan pl. nem emlékeznek ár, hogy kitöltötték a felmérést.
- 2015-ben az Elemzést szeretném angol nyelvre is lefordítani és kitenni a kirakatba – mutassunk valamit magunkról a nagyvilágba is.
- Tényleg jó lenne legalább 1000 kitöltés adatával dolgozni, sokkal árnyaltabb képet lehetne kapni – erősebb kampány kell, akár a kitöltők között kisorsolandó ajándéktárgyakat is be lehetne vinni.
Milyen az átlag magyar blogger?
A válasz az Elemzés szerint a következő.
Az átlag magyar blogger 21 és 30 év közötti, főiskolai végzettséggel rendelkező nő, aki már több, mint 2 éve vezet blogot. Egy 500-1000 szó közötti posztot 1-2 óra alatt dob össze, általában otthon, munkaidő után, hetente 2-6 alkalommal. Az átlag magyar blogger nem él a vendégposztok intézményével és általában nick néven publikál a Bloggeren, saját domain nélkül, bár rendszeresen követi a látogatottsági statisztikáit. A magyar blogger saját véleményének kinyilvánítására és gondolatainak kifejezésére használja a blogot, ám ezért pénzt nem kap. A saját blogját leginkább a posztok Facebook-on történő megosztásával népszerűsíti, melyek témájukat tekintve zömében szépségápolásról és a divatról szólnak.
Tehát 2014 a női divatbloggerek éve volt, gratulálunk nekik!
A felmérés dokumentuma itt érhető el vagy a Felmérés aloldalon:
0 hozzászólás
Azért talán árnyaltabb lett volna a kép, ha legalább ötszázan kitöltik, de így is nagyon szép az eredmény. Gratulálok és örülök, hogy elkészült. Amint időm kicsit jobban engedi, elfogom olvasni a teljes elemzést.
Igyekeztem társadalmilag is hasznos munkát végezni és ezen jóérzést részemről is csak halványíthatja, hogy nagyon kevesen töltötték ki az intenzív FB kampány ellenére is. Ám a tapasztalat amit megszerezhettem a folyamat menedzselése által mindenképp hasznomra válik majd a továbbiakban. 🙂